VODIČ ZA POČETNIKE

 

 

 

  1. Molimo Vas da dođete na vrijeme, odnosno nekoliko minuta prije početka sata, kako biste se pripremili za sat (presvukli se, upisali na našu listu i slično)

     

  2. Budite sigurni da ste popili dovoljno tekućine prije sata - hidratizirajte se  prije i nakon sata.  Obratite pažnju da je od Vašeg posljednjeg većeg obroka prošlo barem 2 sata.
     

  3. Na satove se nije potrebno najavljivati.  Probni sat je uvijek besplatan.
     

  4. Ponesite udobnu, laganu odjeću za vježbanje, najbolje od prirodnih materija  poput lana i pamuka. Yogu vježbamo na yoga prostirkama koje ćete dobiti od nas. Vježbamo bosi.  Ukoliko se obilno znojite, ponesite mali ručnik. Molimo Vas da izbjegavate stavljati jake parfeme.
     

  5. Molimo Vas da ugasite mobitel ili utišate zvuk prije vježbanja.
     

  6. Ukoliko imate zdravstvenih tegoba ili kroničnih ozljeda koji bi mogli utjecati na vaše vježbanje, molimo Vas da nas obavijestite prije početka sata.
     

  7. Ako niste do sada vježbali Vinyasa/Ashtanga yogu, a zanimaju vas dinamične vrste yoge,  dođite na početnički sat (ABC). Ovo vrijedi i za one koji su vježbali nekom drugom sustavu (Yoga u svakodnevnom životu, Medical yoga, Zen yoga).  Na taj način ćete stvoriti dobar temelj za sigurno i zdravo vježbanje, a kada za 2-3 mjeseca naučite osnove, bit ćete spremni za intenzivnije satove.
     

  8. Yoga nije sport niti natjecanje. Svoju kompetitivnu stranu ostavite ispred ulaznih vrata kad dolazite na sat . Nemojte gledati druge kako vježbaju, uspoređivati se  i pokušavati ući u položaje za koje Vaše tijelo nije još spremno. Na taj način samo riskirate ozljedu. Slušajte svoje tijelo i budite nježni prema njemu. Ne idite nikad u položaje do granice boli. Univerzalno pravilo glasi – oštra bol u mišiću, bilo kakva bol u koljenu, osjećaj probadanja ili jaki trnci nikad nisu dobri. U tom slučaju treba ili modificirati položaj, ili potpuno izići iz njega.Yoga je prije svega vježba disanja, a to koliko ćete duboko ući u neki položaj uistinu je sporedno. Bitno je da položaj prilagodite sebi i svojim mogućnostima, vodeći računa o pravilnim poravnanjima. Svako tijelo je drugačije.
     

  9. Vježbajte otvorenog uma. Dozvolite si vrijeme kako biste se upoznali s yoga praksom i naučite vježbati. Kao i sve drugo, i za yogu je potrebno vrijeme, trud i malo znoja, i tada ni rezultati neće izostati.
     

  10. Za bilo kakva pitanja, prijedloge ili nedoumice slobodno mi se obratite. Tu smo zbog vas i rado ćemo vam pomoći. 

 

 

PITANJA & ODGOVORI

 

DA LI JE YOGA RELIGIJA?

Ako već moramo negdje svrstati yogu, onda možemo reći da je yoga znanost, odnosno disciplina koja proučava čovjekovo fizičko i mentalno zdravlje, te duhovni razvoj.

Yoga je stil života koji podrazumijeva brigu za vlastito mentalno, tjelesno i duhovno zdravlje i osobni razvoj.

Dakle, yoga nije religija.

 

DA LI MOGU IZGUBITI SUVIŠNE KILOGRAME OD YOGE?

S obzirom da intenzivniji Vinyasa sat troši oko 600 kalorija po satu i da se za ulazak i zadržavanje u položajima koriste mišići, može se reći da yoga pruža dobrobiti kao srednje intenzivni trening

Yoga može zamijeniti trening snage jer pomaže u izgradnji mišićne mase i uravnotežuje snagu u cijelom tijelu. Kontinuirani slijed Vinyasa pokreta isteže i izdužuje mišiće, te sagorijeva kalorije i na taj način se održava zdrava tjelesna težina.

Rezultati vježbanja yoge vidljivi su vrlo brzo.

Ukoliko imate višak kilograma, yoga Vam može pomoći da  postignete svoju optimalnu težinu. Naravno, potrebna je i uravnotežena, zdrava prehrana.

 

DA LI JE YOGA SAMO ZA ŽENE?

Ustvari, do prije nekoliko desetaka godina yogu su vježbali samo muškarci jer je ženama bila zabranjena.

Danas yogu vježba oko 70% žena, a 30% su muškarci.

 

ŠTO AKO NISAM DOVOLJNO FLEKSIBILAN?

Ne brinite, za svaki položaj postoji modifikacija, a iskusan učitelj će znati prilagoditi praksu vašim potrebama i mogućnostima.  Yoga nije sport i ne postoji natjecanje s drugima, cilj je prilagoditi vježbanje sebi kako biste ostvarili dobrobiti za svoje zdravlje.

Stres, intenzivno vježbanje (primjerice dizanje utega), sjedilački način života i brojni drugi faktori utječu na manjak fleksibilnosti, zbog koje se javlja bol u leđima i vratu i neugodna zategnutost svih mišića tijela.

 

YOGA JE ZA MENE PRELAGANA

Eh, da mi je novčić za svaki put kada sam čula od nekoga tko nikada nije probao yogu da mu je yoga prelagana i dosadna.  Iz nekog razloga postoji uvriježena predrasuda da se na yoga satovima sjedi i nešto malo isteže, i nakon toga se ide kući. Istina je da su dinamični yoga satovi poprilično zahtjevni. Osim što dovodite tijelo u položaje u kojima nikada prije nije bilo, trebate imati fokus na disanju i ovladati time da vam um ne razmišlja o drugim stvarima dok vježbate – da ste prisutni.

 

MORAM LI BITI VEGETERIJANAC AKO ŽELIM VJEŽBATI YOGU?

Ne, nitko vas neće pitati nikakva pitanja o vašem životnom stilu i odabirima. Jedino što nas zanima je da li imate kakvih kroničnih ozljeda, kako bismo Vam mogli dati upute o eventualnim modifikacijama za pojedine položaje.

No, čest je slučaj da ljudi nakon dužeg  vježbanja spontano počinju živjeti zdravije, primjerice počnu više razmišljati o hrani koju unose u sebe, smanje ili u potpunosti ostave pušenje, postižu optimalan ritam spavanja i slično. Ukratko – postiže se bolji odnos sa samima sobom,  što dovodi do poboljšanja kvalitete Vašeg života u svim aspektima.

 

ŠTO ZNAČI NAMASTE?

Namaste je indijski izraz kojim tradicionalno završava yoga sat, a koji u doslovnom prijevodu znači "klanjam se".

Namaste ustvari znači – poštujem mjesto u tebi u kojem živi duh. Poštujem mjesto u tebi u kojem su Ljubav, Istina, Svjetlost i Mir, Kada si ti u tom mjestu u sebi, i kada sam ja u tom mjestu u sebi, tada smo jedno.

Time simbolički odajemo poštovanje i zahvalnost jedni drugima i podsjećamo se da smo svi isti i da trebamo uvažavati i voljeti jedni druge. 

 

  • Wix Facebook page
  • Google+ App Icon
  • YouTube Classic