Što je DNS

September 13, 2019

 

ŠTO JE DNS?

 

DNS (Dinamična Neuromuskularna Stabilizacija) je rehabilitacijska tehnika vježbanja koju je razvio češki terapeut Pavel Kolar pod mentorstvom doajena neurofiziologije i manualne medicine, prof. Vojte,  prof. Lewitta, prof. Velea i prof. Jande. Zbog iznimne učinkovitosti u rehabilitaciji, ali i prevenciji ozljeda i poboljšanju sportskih rezultata, ova metoda je brzo postala popularna u vrhunskim rehabilitacijskim i sportskim ustanovama diljem svijeta (NBA, NHL, WTA, WGA, PGA i sl.)

 

Praška škola za rehabilitaciju to objašnjava ovako: Centralni živčani sustav uspostavlja programe koji kontroliraju ljudsko držanje, kretanje i hod, što se uglavnom se uspostavlja tijekom prve 2 godine života. Stoga praška škola naglašava važnost neurorazvojnog aspekta motoričke kontrole kako bi se procijenila i vratila disfunkcija lokomotornog sustava i pridruženi sindromi.

 

Jednostavnije rečeno, DNS je rehabilitacijski pristup koji potiče centre za kontrolu pokreta u mozgu kako bi aktivirali način na koji su se naša tijela trebala kretati obnavljanjem i stabilizacijom lokomotorne funkcije. Poanta? Idemo se kretati kao što su bebe naučile pomicati prve dvije godine života.

Temelj DNS metode je jačanje mišića stabilizatora trupa kroz stvaranje intraabdominalnog tlaka pomoću pravilnog obrasca disanja. 

ZAŠTO JE TO VAŽNO?

Funkcionalna stabilizacija je ključna je za kretanje glave i udova, kao i  za pravilnu potporu kralježnice kada stojite ili sjedite. Mi čak ne znamo da to radimo - stabiliziranje našeg tijela je automatsko: prije pokreta naši se kratki intersegmentalni mišići kralježnice, duboki fleksori vrata, dijafragma, trbušna stijenka i zdjelično dno pripremaju za stabilizaciju tijela.  Ako je samo jedan mišić disfunkcionalan, čitava stabilizirajuća funkcija je narušena. Centralni živčani sustav će se jedno vrijeme "snalaziti" da bi nam omogućilo kretanje tako da stvara kompenzacije, odnosno da neki drugi mišići preuzmu zadatak ovih koji su disfunkcionalni. Tako dolazi do ugrožavanja čitavog lokomotornog sustava, a  vrlo je vjerojatno da će u jednom trenutku doći do, pogađate. ozljede. 

ZA KOGA JE DNS?

- idealan je kao postanatal vježbanje

 -ukoliko imate kroničnih problema s bolovima koji su izazvani nepravilnim držanjem

- ukoliko imate prolaps diska

- za profesionalne sportaše koji žele povećati svoje performanse

 

ZNANSTVENA ISTRAŽIVANJA

 

Rezultati znanstvenih istraživanja potvrđuju učinkovistost DNSa kod najrazličitijih problema. 

Evo nekoliko primjera s linkovima na rezultate istraživanja: 

 

- djelovanje DNS vježbanja na kronične migrene - više ... 

 

- utjecaj dubokog dijafragmalnog na smanjenje bolova u donjim leđima  - više .. 

 

- dugoročni utjecaj vježbanja DNSa na kroničnu mišićno-koštanu bol - više .. 

 

- iskustva moje profesorice dr.sc. Jelene Paušić s DNSom kod djece - više ... 

 

 

 

Please reload

Posljednje objave

September 24, 2019

September 13, 2019

March 26, 2019

January 7, 2019

January 3, 2019

Please reload

Pretraga po Tagovima
Please reload

Pratite nas
  • Facebook Basic Square
Arhiva
Please reload

  • Wix Facebook page
  • Google+ App Icon
  • YouTube Classic