O YOGI

 

Yoga je drevna indijska disciplina, koja je nastala prije više od 4000 godina u sjevernoj Indiji. Na Sanskrtu, drevnom indijskom jeziku, riječ „yoga“ znači jedinstvo, a svrha yoge je bila kultivirati najvišu razinu svijesti koju ljudsko biće može postići kroz meditaciju, učenje, samopropitivanje, pjevanje mantri i vježbanje yoga položaja.

 

Krajem 19. i početkom 20. stoljeća yoga se širi na Zapad  i postaje vrlo popularna. Danas na Zapadu yoga podrazumijeva uglavnom set vježbi, disanja i meditacije, pa na taj način možemo i definirati vježbanje  yoge – kao integraciju uma, disanja i tijela.

 

Yoga položaji (asane) koje se danas prakticiraju su rezultat anatomskih eksperimenata milijuna istraživača tijekom nekoliko tisuća godina.

Yoga se izvrsno uklapa u moderan način života jer objedinjuje um (fokus i pozornost), energiju (kontrola disanja)  i tijelo (asane - yoga položaji), čime se izdvaja od svih drugih zapadnjačkih načina vježbanja – yoga uz fizičko vježbanje donosi i unutarnju snagu, mirnoću i ravnotežu.

     

Satovi su osmišljeni su s idejom da svaki polaznik ostvari dobrobiti od ove prakse stare tisućama godina; dobrobiti na fizičkoj razini – tijelo postaje gipkije i snažnije, kralješnica se dovodi u bolje stanje, povećava se izdržljivost i pokretljivost svih zglobova te kapacitet pluća, uz neizostavnu komponentu mentalnih dobrobiti – lakše suočavanje sa stresom i potpuno opuštanje tijela i uma. 

Yoga balansira tijelo na više razina – dobro osmišljen sat aktivirat će gotovo svaki mišić u tijelu – sprijeda i straga, izvana i iznutra, lijevo i desno, gore i dolje.

 

Ako se pitate da li je ovaj sustav vježbanja za vas, odgovorit ćemo Vam jednim citatom.


"Svatko može vježbati. Mladi čovjek može vježbati. Stari čovjek može vježbati. Vrlo stari čovjek može vježbati. Čovjek koji je bolestan može vježbati. Osim lijenih ljudi – lijeni ljudi ne mogu vježbati yogu." - Sharath Rangaswamy, Ashtanga Yoga Research Institute, Mysore, India

 

 

 
 
 
DOBROBITI OD YOGE

 

  • Održavanje zdravlja i prevencija bolesti

    • smanjuje krvni tlak

    • Smanjuje puls

    • Masira sve unutarnje žlijezde i unutarnje organe tijela, čime sprečava bolesti

              

  • Potpuna detoksifikacija

    • Poboljšava cirkulaciju pomoću nježnog istezanja svih mišića i zglobova u tijelu i masira sve organe

    • Poboljšava prijenos kisika i hranjivih tvari u tijelu

    • Pomaže pri izlučivanju toksina iz tijela

           

  • Smanjenje težine i povećavanje muskulature

    • Jača i tonira centar tijela (core), odnosno mišiće trbuha i leđa

    • Povećava mišićnu definiciju cijelog tijela

    • Stimulira „lijene“ mišiće, odnosno one koje inače ne koristimo (uobičajena pojava nakon početničkog sata yoge je da osjetite mišiće za koje niste ni znali da postoje

    • Ubrzava metabolizam, te masno tkivo pretvara u mišićno i energiju

              

  • Mentalne i emotivne dobrobiti

    • Smanjuje razinu hormona stresa – kortizola

    • Osnažuje živčani sustav

    • Povećava razinu dopamina – neurotransmitera u mozgu koji poboljšava raspoloženje i povećava razinu sreće i osjećaja harmoničnosti

    • Ublažava simptome depresije i anksioznosti

 

  • Wix Facebook page
  • Google+ App Icon
  • YouTube Classic