Što je DNS vježbanje?



ŠTO JE DNS?

DNS (Dinamična Neuromuskularna Stabilizacija) je rehabilitacijska tehnika vježbanja koju je razvio češki terapeut Pavel Kolar pod mentorstvom doajena neurofiziologije i manualne medicine, prof. Vojte, prof. Lewitta, prof. Velea i prof. Jande. Zbog iznimne učinkovitosti u rehabilitaciji, ali i prevenciji ozljeda i poboljšanju sportskih rezultata, ova metoda je brzo postala popularna u vrhunskim rehabilitacijskim i sportskim ustanovama diljem svijeta (NBA, NHL, WTA, WGA, PGA i sl.)

Praška škola za rehabilitaciju to objašnjava ovako: Centralni živčani sustav uspostavlja programe koji kontroliraju ljudsko držanje, kretanje i hod, što se uglavnom se uspostavlja tijekom prve 2 godine života. Stoga praška škola naglašava važnost neurorazvojnog aspekta motoričke kontrole kako bi se procijenila i vratila disfunkcija lokomotornog sustava i pridruženi sindromi.

Jednostavnije rečeno, DNS je rehabilitacijski pristup koji potiče centre za kontrolu pokreta u mozgu kako bi aktivirali način na koji su se naša tijela trebala kretati obnavljanjem i stabilizacijom lokomotorne funkcije. Poanta? Idemo se kretati kao što su bebe naučile pomicati prve dvije godine života.

​Temelj DNS metode je jačanje mišića stabilizatora trupa kroz stvaranje intraabdominalnog tlaka pomoću pravilnog obrasca disanja.

ZAŠTO JE DNS vježbanje učinkovito?

​Funkcionalna stabilizacija je ključna je za kretanje glave i udova, kao i za pravilnu potporu kralježnice kada stojite ili sjedite. Mi čak ne znamo da to radimo – stabiliziranje našeg tijela je automatsko: prije pokreta naši se kratki intersegmentalni mišići kralježnice, duboki fleksori vrata, dijafragma, trbušna stijenka i zdjelično dno pripremaju za stabilizaciju tijela. Ako je samo jedan mišić disfunkcionalan, čitava stabilizirajuća funkcija je narušena. Centralni živčani sustav će se jedno vrijeme “snalaziti” da bi nam omogućilo kretanje tako da stvara kompenzacije, odnosno da neki drugi mišići preuzmu zadatak ovih koji su disfunkcionalni. Tako dolazi do ugrožavanja čitavog lokomotornog sustava, a vrlo je vjerojatno da će u jednom trenutku doći do, pogađate. ozljede.

ZA KOGA JE DNS vježbanje?

  • ​idealan je kao postanatal vježbanje

  • ukoliko imate kroničnih problema s bolovima koji su izazvani nepravilnim držanjem

  • ukoliko imate prolaps diska

  • za profesionalne sportaše koji žele povećati svoje performanse

ZNANSTVENA ISTRAŽIVANJA

Rezultati znanstvenih istraživanja potvrđuju učinkovitost DNSa kod najrazličitijih problema.

Evo nekoliko primjera s linkovima na rezultate istraživanja:

  • djelovanje DNS vježbanja na kronične migrene više ..

  • utjecaj dubokog dijafragmalnog na smanjenje bolova u donjim leđima više ..

  • dugoročni utjecaj vježbanja DNSa na kroničnu mišićno-koštanu bol više ..


GDJE VJEŽBATI DNS U VELIKOJ GORICI?


Brankica Butorac, kineziterapeut, je završila DNS edukaciju i vodi individualne satove iz DNSa.


Za grupne satove je najbolje ići na program Fizio vital u našem studiju, koji kombinira DNS način disanja i vježbanja s pilatesom, yogom i miofascijalnim opuštanjem.

Posljednji blog postovi
Archive
Search By Tags
Follow Us
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square