Kako se motivirati za vježbanje?

September 2, 2014

Rujan je najbolje razdoblje za donošenje zdravih odluka – došli smo s mora, napunili baterije i imamo potrebu unijeti dugoročne promjene u život. Preko ljeta se više krećemo, jedemo više voća i povrća, više boravimo vani na zraku. Često se baš tada dogodi želja da se stvori jedna zdrava navikanavika redovnog vježbanja, odnosno da se nađe odgovarajuća tjelesna aktivnost. 

 

Iz svog iskustva mogu reći da me svaki dan nazove nekoliko ljudi, s vrlo sličnom pričom – rade uredski posao, bole ih leđa, željeli bi ojačati svoje tijelo i postati fleksibilniji. Dodatna komponenta yoge – smirivanje uma, te lakše nošenje sa stresom i svakodnevnim životnim izazovima dodatni je bonus. Čitali su o yogi, odnosno dobili su preporuku od nekoga tko već ide na yogu. Dobro su proučili internetsku stranicu studija, mjesecima prate studio na Facebooku – i odluka je pala – sad počinju! Neki ljudi mi toliko lijepo objasne zašto misle da je yoga baš za njih, iako nikada nisu bili na satu yoge, da imam osjećaj da su u prošlom životu bili yogiji.

 

Dakle možemo reći da postoje 2 stadija koja prolazi svaka osoba dok ne dođe do razine redovnog vježbača:

 

  • Odluka

    • Obično od ideje da bi mogli doći na yogu do telefonskog poziva prođe nekoliko mjeseci – gotovo svi koji me nazovu spremaju se neobično dugo na taj korak. Danas će doći na probni sat za početnike, a potom i krenuti. No, statistika je neumoljiva – na probni sat dođe samo 30% ljudi koji su se najavili! Nevjerojatan podatak, zar ne? Ova skupina ljudi nažalost još nije uistinu donijela odluku da će se pokrenuti. Imaju volju i svjesni su da bi im vježbanje pomoglo, no fali im inicijative. 

 

  • Konzistentnost

    • Nadalje, većina nakon probnog sata se odlučuje krenuti. Tu je statistika odlična – preko 70% koji dođu na probni sat krenu s vježbanjem.

 

Promatram njihova lica na dolasku u studio i na kraju sata i vidim razliku. Vidim da im paše yoga. Uočavam i razliku iz sata u sat – postaju fleksibilniji i snažniji – dok prvih nekoliko sati nisu mogli odvježbati uvodne pozdrave suncu fluidno, sada bez problema prate ritam grupe. Disanje je bolje, uče se disati potpunije. Sretna sam jer vidim da im yoga čini dobro. Sretni su i oni, govore mi nakon svega nekoliko sati da već vide promjenu.

 

I onda, jedan tjedan se ne pojave. Prehlada/puno posla/privatni problemi. Svatko ima svoj razlog. Teško se vratiti nakon 10ak dana nevježbanja. I onda opet kreće uvjeravanje samog sebe da kreću od ponedjeljka. Još samo ovaj tjedan će ostati uz TV, ali od ponedjeljka kreću. I to će ići svaki dan, da nadoknade propuštena 2 tjedna. Nažalost, taj ponedjeljak nikada ne dođe i oni prestaju s vježbanjem.

 

Zanimljiva je činjenica da nemamo niti nijednog jedinog polaznika koji je odustao nakon 6 mjeseci vježbanja! Jer im je vježbanje postalo navika, nešto o čemu ni ne promišljaju da li će odraditi ili neće. Oni su u fazi da im je vježbanje „ušlo u krv“. Sprijateljili su se s ostalim polaznicima, pa tako čim nekoga nema od „starih“ polaznika drugi ga zovu, brinu se gdje je i pitaju kada će doći na yogu. Nerijetko se druže i nakon yoge – divna prijateljstva nastala su u Yoga studiju VG.

 

Nažalost, do faze da ide 6 mjeseci na yogu „dogura“ svega 20% polaznika. Dakle, zaključujem da je ključno vježbati 6 mjeseci, nakon toga su šanse da ćete vježbati godinama jako, jako velike!

 

I što sad? Kako doći do te magične brojke od 6 mjeseci redovnog vježbanja?

 

Evo nekoliko savjeta koji će vam pomoći u tome:

 

YOGA DNEVNIK

 

Uzmite jednu bilježnicu u kojoj ćete voditi svoj dnevnik yoge. Prije nego započnete    s vježbanjem, možete upisati u njega razloge zašto ste uopće krenuli na yogu. Budite kreativni ovdje – pokušajte navesti što više razloga. Zalijepite neku sličicu, upišite citat koji vas motivira, upišite kako se osjećate kada dođete kući nakon sata u odnosu na osjećaj prije vježbanja. Svaku dobrobit od vježbanja koju primijetite, unesite u dnevnik. Dnevnik će biti vaš saveznik kada se dogodi „kriza“, odnosno kada se počnete pregovarati sami sa sobom ići ili ne na vježbanje.

 

SNAGA VOLJE

 

 

 

Moj savjet za početnike je da krenu 2 puta tjedno, osobito ako nisu do sada vježbali, a nakon nekoliko mjeseci, ukoliko žele, i češće. Kada kupite tih 8 termina, iskoristite ih! Uostalom, platili ste unaprijed i ukoliko ne iskoristite svoje termine u roku mjesec dana, propadaju vam.

Yoga studio VG u ponudi ima između 15 i 20 sati tjedno, a polaznici mogu doći na termin koji im odgovara. To u praksi znači da niste fiksno vezani za točno određeni termin, nego da imate potpunu slobodu u odlučivanju i planiranju svog vježbanja

 

Glasić u glavi će vas itekako nagovarati da baš taj dan ne idete. Ključno je prepoznati ga i ne poslušati. Što ćete duže vježbati, to će on biti tiši. Prepoznajte sami svoje izgovore i nemojte ih poslušati – zapišite svoje izgovore u Yoga dnevnik.

 

Dogovorite se sami sa sobom da nakon što krenete ćete ići 6 mjeseci redovno, a nakon toga ćete donijeti odluku da li nastaviti vježbanje.

 

Ovo je nekoliko klasičnih izlika koje će vaš um u trenu smisliti:

 

  • Vremenske prilike -  zimi je prehladno, ljeti prevruće, u proljeće i ljeto pada kiša i vjetrovito je ... Vremenske prilike jednostavno nisu nikakav argument jer u studiju nema nikakvih padalina, a temperatura je optimalna.

 

  • Danas sam jako umoran/umorna. Još jedan klasik među izgovorima. OK, ako ste taj dan cijeli dan kopali krumpir i imate upalu mišića. No, u pravilu se taj umor odnosi na psihički umor. Umor od multitaskinga na poslu, umor od kućanskih poslova, umor od dana punog obveza .. nastavite niz. Nakon yoge ćete se osjećati odmornije. Umirit ćete svoj rastreseni um. Primijetite to i sami nakon sata.

 

  • Imam previše posla. OK, svi smo danas jako zaposleni. Danas je u modi nemati vremena. No, o koliko vremena ovdje pričamo? 2 sata tjedno?! Sad razmislite koliko vremena ste u posljednjih tjedan dana proveli na Facebooku, čitajući ili gledajući nešto na TVu nešto što vas ustvari uopće ne zanima. Vrlo vjerojatno ćete uvidjeti da bi se tih 2 sata tjedno ipak našlo.

 

  • Ovaj mjesec ću preskočiti jer nemam novaca, vježbat ću doma. Zbrojite koliko ste posljednjih par tjedana potrošili na stvari koje nisu nužne – od hrane, odjeće koja vam ustvari ne treba, do odlazaka na piće ili cigarete. Tih 200-tinjak kn za yogu vjerojatno nećete posebno „osjetiti“ u svom budžetu. Uostalom, redovno vježbanje je investicija – investirate u svoje zdravlje. Zar postoji pametniji način trošenja novca? 

    Vježbanje doma? Žao mi je što vam to moram reći, no vježbanje doma se obično  svede na 5 minuta vježbanja, a najčešće se niti ne događa.

 

 

 

 

TO ČINITE ZA SEBE 

 

Većina ljudi ima veliki otpor prema tome da nešto "mora". Ako sami sebi govorite da morate vježbati, da morate ići redovno i da morate postići takve i takve ciljeve u toliko i toliko vremena, samo si stvarate nepotrebni pritisak. Nitko vas neće ocjenjivati nakon nekog vremenskog perioda. Nećete polagati ispit znanja iz yoge niti se prijavljivati na natjecanje u yoga položajima. Nitko vas neće ismijavati kad vam nešto ne ide. Joga učitelj je tu da vam pomogne i da vas podrži. Vježbate radi svog cjelovitog zdravlja i jer to želite. Točka.

 

Ne biste vjerovali koliki respekt osjećam prema vrlo krupnim osobama koje su godinama zanemarivale svoje tijelo i onda su odlučile napraviti promjenu i krenu na vježbanje. Jer mi je jasno kolika im je snaga volje bila potrebna da krenu.

 

INDIVIDUALNI SATOVI 

 

Većina yoga studija, pa tako i Yoga studio Velika Gorica, nudi mogućnost individualnih satova na kojima se radi 1 na 1. Na taj način će sva pažnja učitelja biti na vama, ostvarit ćete izuzetno brzi napredak te vrlo brzo naučiti pravilno izvoditi svaki položaj. Za nekoliko sati, kada učitelj upozna vaše tijelo, moći će složiti sat prilagođen vašim individualnim potrebama – dakle vježbat ćete točno ono što vam treba.

 

Plus, kada se dogovorite za individualni sat, bit će vam previše neugodno da vas učitelj čeka u studiju, a vi si doma otvorite kekse i sjednete pred televiziju. Ovo jest skuplja varijanta, no odličan izbor ukoliko za to imate financijskih mogućnosti.

 

 

 

 

 

Svjedočanstva stalnih polaznika

 

 

 

Za dodatnu motivaciju, pitala sam stalne polaznike Yoga studija VG (oni koji vježbaju dulje od 6 mjeseci) – Što te motivira na vježbanje? Kako uspijevaš ustrajati u svojoj odluci?

 

Evo i odgovora:

 

"Osjećaj ispunjenosti čistom eteričnom energijom, pozitivom i ljubavi koje pružam svome biću, dovoljan su razlog za odlazak na satove yoge. Prava hrana za um i tijelo. Također, platila sam satove, želim konzumirati kupljeno."  - Gogica

 

"Moja najveća motivacija je onaj osjećaj poslije sata yoge – povećani serotonini, kada sam napunjena dobrom energijom i snagom. Evo jučer sam bila na satu, a danas letim pola metra iznad zemlje. Moram priznati da sam se malo i „navukla“ na vježbanje – čim ne vježbam dulje od tjedan dana osjećam se psihički loše i fali mi vježbanje. Dodatni bonus mi je što, otkad idem na yogu, puno učim o svome tijelu i prije mogu prepoznati, a samim time i reagirati na signale koje mi šalje" - Sandra

 

"Moja glavna motivacija je opće poboljšanje psihofizičkog stanja otkad vježbam jogu. Psiho dio- poboljšanje koncentracije na poslu i tehnike disanja i opuštanja koje su me naučile smirivati se i kontrolirati u napetim situacijama (npr. kontroliranje disanja prije nekog javnog nastupa). Fizički dio - najbitnije mi je da nemam problema s kralješnicom ako redovito vježbam te mogu lakše sjediti svojim 8-10 sati pred kompjuterom na poslu. Joga je neusporediva s bilo kojim tipom vježbanja, a probala sam puuno raznih vrsta aerobica i slično, jer djeluje na obje razine, ne samo fizičkoj, i svaki put, bez iznimke se osjećam bolje nakon sata, i to mi je motivacija da se redovito vraćam. A i dobar motiv je dobra učiteljica/učitelj joge." - Sunčica

 

"Pozitivno okruženje, izazov, unutarnji mir, pomicanje granica ... Sviđa mi se što mogu birati termin koji mi odgovara, što svaki put naučim nesto novo, sviđa mi se moja učiteljica, spremna pomoći kad zapnem, sviđa mi se kako se osjećam kad vježbam yogu , to se možda ne može opisati riječima  - yoga je za mene neki pozitivan svijet koji još istražujem." - Sanja

 

"Motivacija mi je plaćena članarina. Bilo bi mi glupo da ne iskoristim ono što sam platila." - Jelena

 

"Meni je najveća motivacija moje zdravlje, osjećaji nakon vježbanja, puni pozitivne energije, osjećaj velike pokretljivosti kralježnice, nema jutarnje ukočenosti!" - Biserka

 

"Glavna motivacija mi je zdravlje. Također, raznolikost vježbi mi pomaže da mi je uvijek zanimljivo na yogi. Dobro društvo i dobra učiteljica dodatni su bonus." - Ivana

 

"Motivira me zdravlje, prvenstveno mentalna stabilnost koju mi yoga pruža. Također, vidim promjene na tijelu – ojačala sam mišiće i smanjio mi se udio masnog tkiva. Dobra atmosfera na satu mi je dodatni motiv." - Ljiljana

 

"Imala sam velikih problema s ukočenošću vrata i ramena – prije par godina vrat mi se ukočio i nisam ga mogla pomicati, išla sam na terapijske masaže koje su me spasile od operacije. Yoga mi je znantno pomogla – nema više boli u vratu, sada dok sjedim za kompjuterom na poslu nema ukočenosti niti bolova." - Mirjana

 

"Svaki put kada mi se ne da na yogu, pomislim da ako ne odem ću provesti vrijeme pred televizijom i jesti nešto slatko. Onda se sjetim kako ću se osjećati poslije vježbanja i tako ostajem redovni polaznik." - Vanja

 

"Motivacija mi je općenito rad na sebi, a u yogi sam pronašla jedinstvo uma, duha i tijela. Nema cilja koji se mora postići u yogi, svaki sat je izazov za uživanje u pojedinim asanama ali i ujedno usavršavanje istih." - Ana

 

"Odlaskom na probni sat yoge, znala sam da sam našla aktivnost za sebe. I nakon nepunih godinu dana vježbanja bez problema nalazim motivaciju za odlazak na sat: izaziva moje tijelo i moj um da napravi nešto što još nije napravilo, ali ne na nasrtljiv način. Na yogi sam naučila da svaka pojedina asana nešto znači, ima neku dobrobit, svaki cjelokupni sat može značiti još više, ako se prepustiš vježbi. Tijelo je prepoznalo što mu je dobro, tako da su se mišići učvrstili, gipkost se vratila i lakše se krećem. Najveću motivaciju sam dobila u tome da sam dobila dodatno samopouzdanje i uopće ne osjećam stres." - Danijela

 

 

Please reload

Posljednje objave

September 24, 2019

September 13, 2019

March 26, 2019

January 7, 2019

January 3, 2019

Please reload

Pretraga po Tagovima
Please reload

Pratite nas
  • Facebook Basic Square
Arhiva
Please reload

  • Wix Facebook page
  • Google+ App Icon
  • YouTube Classic